swollandfietstnaarpraag.reismee.nl

Dag 7, Usti nad Labem - Praag, 142 km 1295 hm

Praag is bereikt!

Met 13 man en 2 dames hebben we (samen met Cor en Linda) het hotel in de hoofdstad van Tjchechië hoofdstad bereikt. De oplettende lezer zal nu afvragen of er iemand is afgevallen en dat klopt. Gerhard heeft gisteren besloten mede op medisch advies gezien zijn verwondingen vandaag het vliegtuig uit Praag te nemen naar Schiphol. De excursie morgen en de busreis zaterdag zou ook een te grote belasting geweest zijn. Een goede beslissing volgens ons allen. De organisatie ligt nu bij Cor, Linda en Joke, dus dat zit ook goed. Gerhard, wensen je van deze plek dat je goed bent aangekomen en we zien je zaterdagavond weer.

Vandaag ging het van Usti nad Labem (Duits voor Uitzicht op de Elbe) langs de Elbe of Labem en de Moldau naar Praag. De laatste loodjes zijn altijd het zwaarst, dat gold ook hier weer. Omdat de Moldau erg kronkelt, besloot om af en toe wat doorsteekjes te maken, wat inhield dat we dus ook geregeld naar boven moesten klimmen en weer terug dalen.Uiteindelijk kwamen we bij de rand van Praag aan op 300 mter hoogte,waarna we afdaalde naar de Moldau en Praag. We reden naar een van de vele bruggen, waar we een groepsfoto lieten maken, waarna we weer over 10 kim weer 150 meter omhoog moesten klimmen in het drukke verkeer en over erbarmelijke slechte kasseienwegen. Dit land is echt mooi, maar je moet eigenlijk wel dit per ATB doen met dikke banden.

Uiteindelijk hebben we 1295 hoogtemeters afgelegd van totaal bijna 6000 meters. Na het voortreffelijke buffet diner in het hotel, zijn we met een plaatselijke nederlandstalige gids nog een excursie gemaakt met de bus en ter voet van het avondleven in Praag.