swollandfietstnaarpraag.reismee.nl

dag 6, Dresden - Usti nad Labem, 94.5 km 200 hm ( +35 km en 812 hm voor de bikkels)

Vandaag zou het een korte reisetappe worden. Langs de Elbe afzakken naar Tsjechiƫ, waar we zouden overnachten in een hotel inUsti nad Labem. Slechts 85 km met een klein hoogte verschil naar de overnachtigingsplaats. Het is een zeer mooi gebied, met een mooi uitzicht op de Elbe, enig vrachtvaart en rotspartijen. We kwamen ook in het gebied dat het Saksisch Zwitzerland wordt genoemd. Wat we ook zagen waren de overblijfselen van de laatste overstroming twee maanden geleden. Kromgetrokken bomen en natuurlijk afval in de toppen van lantaarnpalen, zo'n 15 meter boven het huidige waterpeil.

Bij het hotel hadden we eerst de lunch in en rond de bus, waarna de echte bikkels nog onder leiding van Bennie een lusje gingen maken. Jan, Gerrit, Jeannette, Gesinus en Jaap volgden Beniie en konden meteen 360 hoogtemeters maken in 6 kilometer om de stad uit te komen en de heuvelrand te oversteken. In een zeer mooi landschap, maar wel af en toe met een slecht wegdek, werden nog tpotaal 35 km weggetrapt naar boven en naar beneden, voor de terugkomst naar het hotel.